21 Haziran 2013 Cuma

AŞK VE MARJİNALLİK

Marjinallik benim gündemimde pekte yeni bir konu değil. klişe bir konuyu marjinal bir dille anlatma çabasındayım. Ve 21.yy modern Türk edebiyatının bir çok yazarı da bu çabada. Aslında bunu yapma çabasının temelinde aşkın klişe-marjinal yapısından meydana geliyor fikrimce.
Aşk aslında devasa bir klişe bütünlüğü! Adem’le Havva’dan başlayıp, leyla ile mecnuna, Romeo ve Juliet’e ve elbette kendi kahramanı olduğumuz;  Romeo Juliet gibi gözümüzde devasalaştırdığımız içsel küçük dünyalara kadar süre gelen bir anarşist sistem.

Anarşist? Evet, aşk anarşisttir. Yönetim tanımaz. Bir egemenlik söz konusu değildir. Kalpte sınırları belirli  bir coğrafyaya yayılıp orada meşrutiyetini sürdürmez. Aksine girebildiği her deliğe girip kendini etkin kılar. Yakar yıkar gerekirse. Kural tanımaz. Mesafe tanımaz. Korku tanımaz. Ucunda felaket olduğunu bile bile koşmaya devam etmektir aşk kimi zaman. yada bir başka deyişle vazgeçmemektir.  Zaman-cesaret kavramlarını hiçe sayarak, kaybedeceklerini umursamayarak vazgeçmemek adına verilen mücadeledir. Anarşist bir rejimdir aşk.

Marjinallik te bu noktada başlar aşkta. Aşkı Romeo ve Juliet olmaktan çıkartmaktır bir bakıma. Aşkın Anarşist yapısını bozmadan farklı kılmak.! Yada bir başka deyimle klişe bir konuyu marjinal değerlendirmek.

“Seni seviyorum”lardan çıkmalıdır, aşk. Farklılıklar meydana gelmelidir. Büyük romantizm kitlelerinden bahsetmiyorum farklılık olarak. Elbette romantizmle de marjinallik sağlanabilir ama bunun sonucu gene standarda varacaktır. Yapılmayanlar yapılmalıdır. İki kişi de kendi hayatlarından bir parça koparıp tek bir hayata sığdırmalıdır ortak yaşanan zamanları. Marjinallik işte bu noktada kendini göstermeye başlar.

İki kişinin birlikte geçirdiği zaman diliminde yaptıkları ve aşk çerçevesine sığdırdıkları ne kadar farklı olursa ve ne kadar kayda değer yaşanırsa aşk bu noktada o denli marjinalleşir. Bambaşka, eşsiz bir aşk olur. Aşkı ölümsüz kılanda budur.


Klişeler, zaten bir aşkın iskeleti gibidir. Olmazsa olmazıdır. Klişeler olmazsa aşk meydana gelmez . Aşkı ölümsüz kılan marjinalliktir. Dünyadaki milyonlarca çift birbirine seni seviyorum diyerek sevgisini ilan eder. Ya da dünyada ki milyonlarca çift “sevgilim” sözcüğünü sevdiği insana hitap olarak kullanır. Bu aşkın klişeler bütünü olarak iskeletini, temelini oluşturur. Aşkı farklı kılan, iki insanın benzersiz aşkı, yapan iki insanın birbirine dair kurduğu, öznellikle yoğrulmuş, cümlelerdir. Birbirine takılan sevimli lakaplardır. Geçirilen anılardır. Bu noktada marjinalleşme kendiliğinden gerçekleşir zaten. Yaşanan aşk herhangi bir aşk olmaktan çıkar iki kişiye ait birer aşka dönüşür. Birer ilişki olur. Ve bir aşkı klişeler başlatsa da marjinallik ölümsüz kılacaktır. 

29 yorum:

Seyhan dedi ki...

psikolojik analizlerinizi tebrik ederek başlamak istiyorum. aşka böylesine günlerde bu bakış açısıyla yaklaşmakta cesaret ister.
Tebrikler Melankolik Adam :)

Semih dedi ki...

Yeni keşfettim sitenizi. Yazılarınız çok başarılı. Tebrik ederim

Hesna_blogspot dedi ki...

uykusuza bak sen :D gene döktürmüş. ciddende aşkı ölümsüzleştiren bu farklı şeyler işte

Ümit dedi ki...

Son cümle oldukça etkileyici. Bazen düşünüyorum dostum, siz yazarlar şairler aşkı hangi dünyada yaşıyorsunuz? Bendeniz senin yazılarını okuduktan sonra farklı seviyorum.

Dilek dedi ki...

Başarılı bloggerımızdan başarılı bir yazı. Tebrikler genç adam :)

Deniz dedi ki...

sonra neden aşık oluyoruz? tüm sorumlusu sensin :D:D

Melek dedi ki...

aşka soluk katıyorsun. al sana edebiyat. <3 harikasın sennnn

Begüm dedi ki...

Kesinlikle haklısın. yazılarını şiirlerini çok beğenerek okuyorum.
Başarılar :)

Furkan dedi ki...

Her zamanki gibi bizleri etkiniz altına almakta sınır tanımıyorsunuz.
Tebrikler :))

İlkimmmy dedi ki...

adam yazıyor abiii cidden yazıyor harbiden yazıyor lan sana ne içiriyorlar harbiden aşmışsın

Adsız dedi ki...

yazıların çok güzel fakat hayatınada düzen vermelisin. aşk anlayışını fevkalede buluyorum. hiçbir zaman senin kadar sevemedim itiraf etmek istiyorum. erkek arkadaşımda bu kadar sevmiyordu ama diger bloglarını takip ediyorum onlara dayamarak konuşuyorum
bazı insanların ruhu beş para etmezdir kendin suclama :)

Adsız dedi ki...

kendini suclama*

Gizem dedi ki...

tüylerim diken diken oluyor yazdıklarını okurken. bende tam bunu söylemek istiyordum diyorum sık sık hakikaten farklısınız.tebrikler başarılar :-)

Pınar dedi ki...

AŞKA HAKKINI VERİYORSUN YÜREKTEN TEBRİKLER

Eda dedi ki...

dediklerinin hepsine katılıyorum. bir gün tanışma fırsatı yakalarım umarım seninle :)

Hakan dedi ki...

yazıların çok güzel şiirlerin etkileyici. ama seni ayıran önemli birşey var birader bunu farkettim. yüzyüze görmedim. fakat sen kaliteli bir insansın. seni diger bircok internet yazarından yada erkeklerden ayıran bu. asaletlisin. ne olursa olsun asalaeti, saygıyı, kaliteyi elden bırakmıyorsun

Çapulling_everytime dedi ki...

Marjinal yazarımız gene şaheser çıkartmış ortaya.
senden umutluyuz. bizimle kalsanda kalmasanda senin arkanda sağlam bir kitle söz konusu. eleştiriler, anarko eylemler uygulanabilir ama bunnlar seni dahada güçlendirecek unutma. vazgecme. yaz çiz konuş

Tugce dedi ki...

aşkı sen anlatıyorsun sen yazıyorsun bizede yalnızca uygulamak kalıyor galiba :D başarılar melankolik adam :D

Zeynep dedi ki...

harikalar meydana getirmekte üstüne yok. başarılar melankolik ruhlu insan :DD :D

Rabia dedi ki...

seni anlatacak sözcük daha bulunamadı. başarılar melankolik adam, şans ve başarı daima senine olsun

Ekin dedi ki...

Harikasın. kısa oldu ama en iyi anlatan bu yani :D

Müge dedi ki...

senin sihirli güçlerin var bizi yazılarına etkiliyosun :D

Beste dedi ki...

bu geniş bakış açısı boşuna değil. beşiktaş iskelesinde oturur bazen, tarlabaşından sık geçer, fransız salt kültürünü iyi tanır. her türlü çevreyi uzun süre gözden geçirir. izler ve sonra yazar. Emre hakkını veren bir yazar. BAŞARILAR :)

Mutluluk_tozu_Blogspot dedi ki...

Genç bir yazar çevreyi iyi aktarıyor. kısa zamanda bizleri solladı kendisini tebrik ediyorum. Başarılar dilerim Melankolik Adam ;))

Deniz K.L. dedi ki...

Bir kadın sevecekse sizin gibi dünya üzerinde sevilmeyi hakeden erkekleri sevmeli. TEBRİKLER. bunu tüm yazılarınızı okuyan ve buna karar kılan biri olarak söylüyorum.

Deniz K.L. dedi ki...

Lütfe yanlış anlaşılmasın, yazar, doktor, mühendis hangi meslekten olursa olsun bir kadın "sevebilecek" erkekle paylaşmalı hayatını. Siz ve sizin gibi erkekler umarım dogru insanla mutlu olursunuz

Hikmet dedi ki...

Agzım acık kalıyor ve seni kutluyorum genc yazar :) Yaşıtlarından bir adım önde mantığıyla yazılarıyla geleceğe dair sağlam adımlar atan bir genç arkadaşımıssın. Seni aramızda görmekten yazılarını okumaktan keyif alıyoruz.

Adsız dedi ki...

katılıyorum yazdıklarınıza. başarılar :)

Merve dedi ki...

yazılarını çok begenerek okuyorum. tebrikler, çok başarılısın :)

Bumerang - Yazarkafe
script>